Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

การบริการลูกค้าในหน่วยงานรัฐ

โดย ศิลปศาสตร์และวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

เกี่ยวกับรายวิชา

      หลักการและแนวคิดการบริการลูกค้าในหน่วยงานภาครัฐ  ความแตกต่างการบริการลูกค้าระหว่างภาครัฐและภาคเอกชน การวางแผนและการออกแบบการบริการลูกค้าในหน่วยงานภาครัฐ เครื่องมือและเทคนิคการบริการลูกค้าสมัยใหม่ ทักษะที่จำเป็นของเจ้าหน้าที่ภาครัฐในการจัดบริการลูกค้า  การบริการลูกค้าในยุคดิจิทัล การประเมินผลการดำเนินงาน และกรณีศึกษาการบริการลูกค้าในหน่วยงานภาครัฐ

วัตถุประสงค์การเรียนรู้

LO1 : ผู้เรียนมีความเข้าใจในหลักการการบริการลูกค้าในหน่วยงานภาครัฐ
LO2 : ผู้เรียนมีความเข้าใจเกี่ยวกับการวางแผนการบริการลูกค้าของหน่วยงานภาครัฐ
LO3 : ผู้เรียนมีความเข้าใจทักษะที่จำเป็นสำหรับการบริการลูกค้าในหน่วยงานภาครัฐ
LO4 : ผู้เรียนเข้าใจการบริการลูกค้าของหน่วยงานภาครัฐในยุคเทคโนโลยีดิจิทัล
LO5 : ผู้เรียนสามารถประเมินผลการบริการลูกค้าของหน่วยงานภาครัฐได้

เกณฑ์การวัดและประเมินผลในรายวิชา

อาจารย์ผู้สอน

ดร.ศักดา ขจรบุญ

ดร.ศักดา ขจรบุญ

สาขาการจัดการ

Creative commons สัญญาอนุญาตสิทธิ์

“สื่อการสอนนี้เป็นส่วนหนึ่งของ PSU lifelong และเผยแพร่ภายใต้สัญญาอนุญาตสิทธิ์แบบ Creative Commons ด้วยเงื่อนไข CC BY NC SA”